Contact

ENGAGEMENT STRATEGIE SERVICES

202106_SQLI_ALL_rebranding_website_services_A-banner_0006_Gradient_4-1

DE WAARDE VAN DE INDIVIDUELE KLANT

Als u streeft naar of bezig bent met het ontwikkelen van uw strategie voor het genereren van vraag, is het van cruciaal belang dat u de unieke value definitions van elke klant of prospect aanscherpt. Voordat u deze unieke value definitions effectief kunt identificeren, moet u echter begrijpen dat uw klanten uit twee waarde segmenten bestaan. De fundamentele waarde van een klant richt zich uitsluitend op het product en de dienst, terwijl de totale waarde ook waarde gebieden omvat. 

Het is belangrijk om het concept van customer value te begrijpen; wat een klant als waarde beschouwt, hoe de waarde behoeften van een klant in de loop van de tijd veranderen en hoe klantenfeedback kan worden verzameld. U moet zich realiseren dat mensen producten of diensten kiezen die de meeste waarde voor hen creëren in vergelijking met concurrerende opties. Om ervoor te zorgen dat uw aanbod opvalt tussen de massa, moet u kunnen definiëren wat uw klanten als waarde beschouwen en begrijpen hoe zij de producten van uw concurrent zien. Dit omvat inzicht in wat hun aankoopbeslissingen drijft, het effect van prijs en potentiële productvoordelen, hoe u hun behoeften en wensen het beste kunt faciliteren en hoe uw inspanningen op dit gebied zich verhouden tot de concurrentie. 

MOEITELOZE INTERACTIE

In de kern van elke geweldige commerce ervaring, die u als aanvulling van de basiswaarden biedt, vinden we productontdekking; ervoor zorgen dat klanten moeiteloos vinden wat ze zoeken. Het sleutelwoord hier is "moeiteloos". Het is duidelijk dat we betere zoekmachines voor e-commerce nodig hebben, maar in het geval van deze oplossing is het niet noodzakelijk om e-commercezoekmachines meer op traditionele zoekmachines te laten lijken. Het draait allemaal om de naadloze integratie ervan in de digitale winkelervaring. Dit vereist wel een grondig begrip van uw markt, bedrijf en specifiek uw klanten (wie ze zijn, in welke producten ze geïnteresseerd zijn, hoe en wanneer ze willen betalen, enzovoort).

U denkt misschien dat het binnenhalen van nieuwe klanten uw hoogste prioriteit is. Begrijp ons niet verkeerd, dit is natuurlijk ontzettend belangrijk. Daarentegen, is het vasthouden van de klanten die u al heeft net zo belangrijk. Hier komt klant engagement om de hoek kijken. Simpel gezegd betekent dit het opbouwen van relaties met de mensen die kopen wat u verkoopt. Het is de som van alle manieren waarop u contact maakt met uw klanten; via e-mails, telefoontjes, gesprekken op sociale media en meer. Door een duidelijke strategie rond deze interacties te creëren, kunt u uw klanten tevreden houden en tegelijkertijd nieuwe klanten binnenhalen.

BETREK DE KLANT OP DE JUISTE MANIER

De afgelopen jaren is er veel veranderd in de digitale wereld, zowel voor B2C- als B2B-bedrijven. Een waarheid die echter naar voren is gekomen, is het belang van een omnichannel-strategie. De klant is tenslotte nog steeds koning en de koning wil bediend worden via een veelheid aan digitale kanalen en touchpoints. Het is essentieel om te bepalen hoe, wanneer en waar u met uw klanten omgaat. SQLI kan u ondersteunen bij het maken van een businessmodel canvas, waardoor u kunt profiteren van de structuur van een businessplan zonder de overhead. Ook kunnen wij u helpen bij het bepalen van de digitale volwassenheid van uw organisatie, zodat u begrijpt hoe elk onderdeel van de organisatie het doet op het gebied van volwassenheid afzonderlijk, maar ook ten opzichte van andere afdelingen en organisaties.

Het opzetten van de juiste klantsegmenten en het in kaart brengen van de klantreizen, waardoor u inzicht krijgt in hoe het werkelijk voelt om met uw eigen bedrijf te communiceren, is net zo belangrijk. Dit zorgt voor het creëren van uw value proposition en een touchpoint- en contentstrategie. Houd er rekening mee dat een contentstrategie vaak verder gaat dan een contentmarketingstrategie, omdat het bedrijven helpt bij het beheren van alle content die ze hebben. Om ervoor te zorgen dat u op de goede weg bent, raden we altijd uitgebreide gebruikerstests en prototyping aan, een van de expertisegebieden van SQLI, omdat dit waardevolle feedback biedt die ontwerpers vroeg in het proces kunnen gebruiken om kostbare fouten te voorkomen. Een ander groot voordeel van het maken en testen van prototypes is het verkrijgen van inzicht in wat gebruikers beschouwen als het belangrijkste doel en de belangrijkste waarde van het product.

Als dit allemaal een beetje overweldigend klinkt, is SQLI uw full-service digitale partner voor uw customer engagement behoeften en voor het creëren en succesvol uitvoeren van uw betrokkenheidsstrategie.

VRAAG EEN CUSTOMER ENGAGEMENT AUDIT AAN

Vind de problemen die uw conversies, uw klantenloyaliteit en uw churn rate schaden. We identificeren, meten en benchmarken de resultaten van uw klantervaringsmanagement met onze diepgaande beoordeling op basis van 60+ criteria. Dit dient als basis voor onze aanbevelingen voor engagementstrategie, gebaseerd op empirische gegevens, onze meer dan 25 jaar ervaring en inzichten van andere spelers in uw branche.

Vraag audit aan ➔

SQLI BIEDT:

202007_Osudio_Iconagraphy_Understand & define-1

OPPORTUNITY BEOORDELING

Identificeer en evalueer alle marktkansen die waarde kunnen creëren voor uw bedrijf.

202007_Osudio_Iconagraphy_Kick-off-1 (1)

CUSTOMER ENGAGEMENT STRATEGIE

Een strategie voor het ontwikkelen van klantbetrokkenheid die digitale ondersteuning mogelijk maakt.

202008_Osudio_Iconagraphy_What to do when

DEFINITIE VAN DE CUSTOMER JOURNEY

Het definiëren van alle relevante klantreizen voor uw producten en diensten, inclusief de bijbehorende touch points.

ONZE DIGITAL EXPERIENCE PARTNERS

Bloomreach_Logo
Magento_Adobe
Qualtrics_Logo
Zoovu

KOM IN CONTACT

202002_Osudio_ALL_website_contact_person_310x205_Ellen

Ellen Bex
Head of Engagement

Neem contact met ons op

We dEDEN DIT VOOR

Als trotse partner hebben we uitzonderlijke engagementervaringen geleverd voor toonaangevende merken.

202002_Oudio_Pillar-page_Carlsberg-Black_logo_200x140
Viking_240-150_logo_black(1)
202002_Oudio_Pillar-page_ForFarmers-Black_logo_200x140
202002_ALL_Osudio_website_logos_altana

SQLI, PARTNER VAN FULL SERVICE DIGITALE ENGAGEMENT

Sinds de jaren 90 nemen klanten contact met ons op om hun digitale business value te definiëren, op te bouwen en te laten groeien. Wij zijn technische en creatieve denkers die zich inzetten voor het leveren van zinvolle en boeiende ervaringen door gebruik te maken van technologieën, methodologieën, vaardigheden en creativiteit om dichter bij de klant of gebruiker te komen en hun aandacht te trekken. Bij SQLI ontwerpen, ontwikkelen en implementeren we hoogwaardige commerceoplossingen, digitale producten en technologieën voor internationale A-merken. Wij zijn een van de grootste digitale specialisten van Europa.

Neem contact op om te bespreken hoe we uw digitale succes kunnen stimuleren

vraag een customer eNGAGEMENT audit aan

GEBRUIK HET ONDERSTAANDE FORMULIER OF STUUR EEN BERICHT AAN ELLEN OP ELBEX@SQLI.COM

202002_Osudio_ALL_website_contact_person_310x205_Ellen
Ellen Bex,
Head of Customer Engagement
Oplossingen bieden voor waarde-toevoegende ervaringen voor organisaties als FrieslandCampina en Carlsberg.
 

EXPERIENCE geRELATEerde inzichten

202002_Osudio_ALL_website_blog_highlights_animation_380x230
Expertise

EXPERIENCE MANAGEMENT

Hoe u datagestuurde customer experiences creëert waar klanten blij van worden.

Lees verder in Engels →
202006_Osudio_ALL_banners_Digital_Assistant_guided_selling_zoovu-380x230-01
Expertise

BEGELEIDE VERKOOP

Hoe u uw bezoekers door middel van engagement naar het perfecte product leidt.

Lees verder in Engels →
202004_Osudio_ALL_Pillar_pages_highlight_380x230-ecommerce
Expertise

E-COMMERCE

Ontdek hoe e-commerce de user experience van de online klantreis kan ondersteunen.

Lees verder in Engels →