SQLI Background Gradient 8

Zakelijke Marktplaatsen

We kunnen u helpen de juiste strategie en commerciële aanpak te bepalen en de technologie te bieden die nodig is om te concurreren, op te vallen en te slagen op markten.

Waarom marktplaatsen?

Volgens Forrester zal in 2022 65% van de B2C e-commerce sales worden aangedreven door marktplaatsen. Bijna 50% van de productzoekopdrachten wordt gedaan via Amazon, of resultaten van Amazon worden weergegeven via Google. Het hebben van de juiste strategie, commerciële aanpak en technologie is, om succesvol te kunnen concurreren en op te vallen op marktplaatsen, essentieel voor uw succes.

Is uw bedrijf geoptimaliseerd voor marktplaats verkopen?

Een schaalbaar applicatielandschap, een goede strategie, goed productonderzoek, geoptimaliseerde productvermeldingen en slimme advertentieplaatsing zijn niet optioneel. Deze elementen maken de weg vrij voor succesvolle e-commerce met behulp van marktplaatsen.

Hoe

We zullen strategiesessies houden om u te helpen meerdere relevante factoren, waaronder uw merkwaarde, verwachte klantervaring en hoe marktplaatsen uw huidige bedrijfsmodel kunnen beïnvloeden, te definiëren. We willen inzicht krijgen in onderwerpen, zoals bijvoorbeeld hoe uw concurrenten zich gedragen op marktplaatsen, wat voor uw klanten de trigger is om een aankoop te doen en hoe uw merk bijdraagt aan hun ervaring.

Hierna kunnen we een analyse uitvoeren vanuit een commercieel perspectief; productselectie, productonderzoek en wettelijke vereisten. Ten slotte zal een technologiesessie ons een overzicht geven van hoe goed uw huidige setup de verkoop op de markt ondersteunt en wat we zouden kunnen doen om dit verder te stroomlijnen en te verbeteren.

Tijdens deze strategiefase werken we nauw met u samen om bruikbare en haalbare doelen te definiëren, samen met een robuuste strategie die uw bedrijf van start tot succes zal begeleiden.

Zodra de strategie duidelijk is gedefinieerd, kunnen we u ondersteunen bij alle verschillende stappen die nodig zijn om uw product met succes op een marktplaats te lanceren.

  • Marktplaats verkopersaccount instellen
  • Beheer en optimalisatie van productinformatie (PIM, datakwaliteit, datavolledigheid)
  • Onboarding van productinformatie (bijv. mapping, datasyndicatie)
  • Optimalisatie van productvermeldingen (bijv. titel, opsommingstekens, afbeeldingen)
  • Productlancering (bijv. PPC, respijtperiode, beoordelingen)

Zodra het product is gelanceerd, zorgen we ervoor dat gegevens en inzichten worden gebruikt voor continue verbeteringen aan de productvermelding(en), PPC, de algehele klantreis en het vergroten van uw merkherkenning en bereik.

En last but not least, moet u ervoor zorgen dat uw klanten tevreden blijven door hun vragen te beantwoorden, naar hun feedback te luisteren en hun ervaring te verbeteren. Klantenservice en -ondersteuning spelen hierbij een belangrijke rol en functioneren in elke markt anders.

Marketplace Services

  • Marktplaats strategie (merkwaarde, CX, impact businessmodel, concurrentieanalyse, productselectie en onderzoek, fulfilment, technologie)
  • Productinformatiebeheer
  • Gegevens onboarding en syndicatie
  • Marktplaats verkopersaccount instellen
  • Optimalisatie van productvermeldingen
  • Product lancering
  • Onderhoud en optimalisatie
  • Klantenservice ondersteuning

Als full-service bureau, dat al sinds de jaren 90 digitale handel stimuleert, streven we er altijd naar om met u samen te werken om uw voortdurende groei en succes in dit constant evoluerende segment te verzekeren.

Bekijk al onze diensten

      Laten we praten

      Neem contact op om te bespreken hoe we uw digitale succes kunnen stimuleren.

      Neem contact op