Contact

VALUE DRIVEN DESIGN SPRINT


Kies uw soort sprint ➔   Boek intake ➔

202008_ALL_Osudio_banners_Prototype_1440x390-01

VALIDEER IN ENKELE DAGEN OF UW IDEE OF CONCEPT DE MOEITE WAARD IS 

Als u werkt aan een nieuw digitaal product of aan het verbeteren ervan komt veel onzekerheid kijken: u weet niet of uw klanten het zullen accepteren, totdat u het daadwerkelijk probeert. De Value Driven Design Sprint is een snel proces om te bepalen of uw idee de moeite waard is om te ontwikkelen.

Wat zal het met zich meebrengen?

Uw teams zullen productiever en gelukkiger worden door alle open discussies of brainstormsessies te vervangen door een gestructureerd proces dat leidt tot meer ideeën, duidelijkere beslissingen en betere resultaten. In plaats van eindeloze discussies en constant heen en weer, zullen u en uw team zich energiek, productief voelen en u tastbare, bruikbare resultaten opleveren.

Wanneer is het goed en wanneer moet u iets anders doen?

Het gaat om impact, complexiteit en onzekerheid. Bepaal eerst of het kosteneffectief is: overstijgen de investeringskosten, alternatieve kosten en potentiële schade aan de merkreputatie de kosten van de design sprint? Bespreek vervolgens vragen over onzekerheid en complexiteit. Vraag uzelf af hoe zeker u bent dat uw klanten de oplossing willen? Heeft het medewerkers uit verschillende groepen nodig om samen te werken? Als de onzekerheid gemiddeld tot hoog is en de impact van een mislukking groot is, dan moet je een design sprint overwegen. Als dat niet het geval is, kan een design sprint overdreven aanvoelen en zijn andere, meer eenvoudige methoden (zoals een waterval) waarschijnlijk beter geschikt.

Hoe werkt het?

Je lost complexe problemen op door middel van co-creatie, rapid prototyping en kwalitatieve testen met gerichte gebruikers. Door aannames in een vroeg stadium bij uw klanten te valideren, elimineert u vooroordelen over aannames. Het team bedenkt een massa ideeën en beslist over de meest kansrijke oplossingen, die getest worden met een prototype. Doorgewinterde e-commerce consultants zullen de facilitators zijn en samen met u de sprint leiden.

Value Driven Design Sprint

Als bureau werken we voor veel verschillende bedrijven uit veel branches. Onze ervaren ontwerpadviseurs treden op als begeleider van de sprints en bereiden de oefeningen voor. Tijdens de sprint kunnen ze waarde toevoegen die verder gaat dan faciliteren, uw ideeën uitdagen en nieuwe ideeën uit andere industrieën introduceren. Ze zijn bedreven in het creëren van klantervaringen en weten hoe ze ideeën succesvol kunnen maken door middel van ontwerp.

Persoonlijk of op afstand?

Om aan uw specifieke zakelijke doelen te voldoen en ons aan te passen aan de beperkingen van werken op afstand, hebben we twee verschillende varianten gemaakt: persoonlijk en op afstand.

We verwachten dat u ongeveer 6 belangrijke belanghebbenden (inclusief een beslisser) meeneemt naar de Value Driven Design Sprint om aan de uitdaging te werken. We zullen 2 van de best passende doorgewinterde consultants op een rij zetten om u door het proces te begeleiden en u zowel uit te dagen als te coachen bij snelle besluitvorming.

De sprint houdt uw team 5 dagen bezig: ofwel in één week (in-person) of verspreid over 4 weken, omdat een workshop op afstand intensiever kan zijn.

Boek een GRATIS, vrijblijvende Sprint intake om samen te kijken naar uw uitdagingen en het potentieel dat de Sprint heeft om ze op te lossen. We zullen ook enkele use-cases en resultaten van onze klanten delen en het plan bouwen om van strategie naar concept te gaan en vervolgens naar een prototype dat kan worden gevalideerd. We bespreken de voor- en nadelen van het persoonlijk of op afstand uitvoeren van de sprint om de beste match voor uw team te vinden.

202012_Osudio_ALL_video_Mitchel_Value_driven_design_sprint-04

 

KIES UW SOORT VALUE DRIVEN DESIGN SPRINT  

Kies uw Value Driven Design Sprint op basis uw behoeften en we zullen u helpen de best passende te kiezen tijdens de gratis intake.

PERSOONLIJKE SPRINT
Het is het beste om concepten met een beperktere impact binnen de organisatie te valideren of zich te beperken tot een kleinere scope.
Boek intake ➔
SPRINT OP AFSTAND
Ideaal voor incrementele innovatieconceptenzoals het valideren van een nieuw (digitaalproductconcept of online teams. 
Boek intake ➔

ONZE AANPAK VAN DE 5-DAAGSE VALUE DRIVEN DESIGN SPRINT  

Essentieel voor het succes van de sprint is een open en can-do mentaliteit, het einddoel voor ogen houdenvertrouwen hebben in het proces en uzelf gewoon laten leiden door de adviseurs van SQLI. 

202012_Osudio_ALL_banners_VDDS_emerce_image-03_1-03


Essentieel voor het succes van de sprint is een open en can-do mentaliteit, het einddoel voor ogen houden, vertrouwen hebben in het proces en uzelf gewoon laten leiden door de adviseurs van SQLI.

U weet niet wat er uit de sprint komt, maar het heeft ons inzichten gegeven die ons anders maanden zouden hebben gekost.

define_scope
Dag 1

De uitdaging definiëren en een doel kiezen

De eerste dag duiken we samen in uw uitdaging of kans. Doormiddel van klant interviews en verschillende interactieve oefeningen zullen we ons inleven in de kernuitdaging en bepalen we de focus voor de rest van de sprint.

SQLI wist ons te inspireren en uit te dagen tijdens de hele sprint.
202011_Osudio_ALL_website_DigitalStrategy_03_900x675

storyboard01
Day 2

Design concept en maak storyboard

De tweede dag staat in het teken van creatief bezig zijn: ontwikkel zoveel mogelijk concepten om uw uitdaging aan te gaan. Samen selecteren we de beste of maken we een meerdere concepten om de uitdaging aan te gaan.

Verbazingwekkend hoe we zoveel mogelijke oplossingen hebben kunnen schetsen.

202011_Osudio_ALL_website_DigitalStrategy_12_900x675
prototype01
Day 3

Snel een high-fidelity-prototype bouwen 

Op dag drie wordt het beste concept of idee vertaald naar een tastbare oplossing die op dag één getest kan worden met de geïnterviewde klanten. Afhankelijk van het doel van de Value Driven Design Sprint, kan deze tastbare oplossing variëren van een pitchdeck, een klikbaar prototype, een nieuw businessmodel one-pager etc.. 

Super opwinded om te zien hoe alles    samenkomt op de derde dag. 

202011_Osudio_ALL_website_DigitalStrategy_08_900x675202011_Osudio_ALL_website_DigitalStrategy_09_900x675

 

test01
Dag 4

Test en valideer prototype met doelgroep 

Dag 4 - het moment van de waarheid: Is uw nieuwe concept of idee de investering waard? Door te valideren met uw klanten, gebruikers of doelgroep, verzamelt u direct waardevolle feedback. Is de oplossing precies goed, of moet je wat meer herhalen?

Na validatie met 5 van onze klanten gaf het ons het vertrouwen om ons nieuwe bedrijfsmodel na te streven.

202011_Osudio_ALL_website_DigitalStrategy_01_900x675202011_Osudio_ALL_website_DigitalStrategy_10_900x675
202007_Osudio_Iconagraphy_Roadmap & Plan-1
Dag 5

Roadmap & de volgende stappen

Op de vijfde dag wordt er een roadmap opgesteld met duidelijke vervolgstappen en krijgt u hulp bij het betrekken van de rest van de organisatie.

De rest van de organisatie is super enthousiast om ons concept uit te rollen.202011_Osudio_ALL_website_DigitalStrategy_11_900x675

WAT TE VERWACHTEN

Als u nog niet eerder een Value Driven Design Sprint hebt gedaan, kan het spannend zijn, omdat u niet precies weet wat de output zal zijn. Eén ding is zeker: de output zal altijd waardevol zijn, ook als blijkt dat de investering niet wordt nagestreefd. Vroege validatie van aannames is essentieel voor elke vorm van innovatie.

Ook zeggen klanten vaak tegen ons dat SQLI’s Value Driven Design Sprint een van de leukste dingen is die ze in hun professionele carrière hebben gedaan. Het snelle en hackathonproces genereert een positieve teamdynamiek en een can-do-mentaliteit. Een perfecte manier om de teamdrive een boost te geven!

✔︎

✔︎

✔︎

✔︎

✔︎

✔︎

Van strategie > concept > prototype > validatie in slechts 4 dagen   

Sprintmoderatie door SQLI’s toonaangevende experts 

Prototype-ontwerp door eersteklas UX / UI-ontwerpers 

Gebruik van de war room van SQLI 

Teambinding: co-creatie & high energy 

Startpunt van een nieuwe mindset 

Boek een gratis intake met:

202002_Osudio_ALL_website_contact_person_310x205_Mitch
Mitchell Bakker,
Head of Define and Design
 
Biedt een creatieve en innovatieve digitale visie voor organisaties als Kawasaki en B&S. 
 
 

een selectie van onze klanten

We hebben Value Driven Design Sprints bij onze klanten gebruikt om nieuwe concepten, value propositions of functionaliteiten te valideren. Door vroege validatie van aannames waren we in staat om de onderzochte mogelijkheden nog verder te verbeteren en onnodige ontwikkelingskosten te vermijden.

202002_ALL_Osudio_website_logos_b&s
kawasaki_240-150_logo_black
Digipolis_240-150_logo_black
Fontem_ventures_240-150_logo_black
spiritlogo-1

VRAAG UW GRATIS VALUE DRIVEN DESIGN SPRINT INTAKE AAN

GEBRUIK HET ONDERSTAANDE FORMULIER OF STUUR EEN BERICHT AAN MITCHELL OP MBAKKER@SQLI.COM

202002_Osudio_ALL_website_contact_person_310x205_Mitch


Mitchell Bakker
Head of Define & Design
mbakker@sqli.com

ONZE ARTIKELEN

Als u meer wilt weten over onze strategie-, advies- en ontwerpdiensten in de praktijk, bekijk dan onze blogs en inzichten.

design-sprint
Insights

EEN KLANTS BLIK OP DE VALUE DRIVEN DESIGN SPRINT 

'Een nieuw businessmodel gevalideerd in slechts 5 dagen'. Spirit Hospitality Services deelt hun ervaringen met de sprint en wat ze eruit hebben gehaald.

Lees blog in Engels→

202003_Osudio_ALL_banners_blog_highlights_KEY CRITERIA FOR CHOOSING THE RIGHT E-COMMERCE PLATFORM
Whitepaper

B2B E-COMMERCE SUCCES

Hoe de belangrijkste e-commerce-uitdagingen voor B2B te overwinnen en een uitstekende klantervaring te bieden.

Lees whitepaper in Engels →

202002_Osudio_ALL_website_blog_highlights_LVMH_380x230
Insights

LUXE DIGITALE STRATEGIE

Hoe luxe het powerhouse LVMH haar 70 maisons coacht op weg naar digitale transformatie.

Lees blog in Engels →