Het is niet goed genoeg om de site van uw bedrijf om de paar jaar opnieuw te ontwerpen. U leert meer over uw klanten en hun behoeften door vele kleine aanpassingen die het leven voor hen gemakkelijker maken dan één grote platformverandering. Uw klanten zullen dit waarderen met conversie.
Continuous Improvement (CI) is een beproefde aanpak die wordt gebruikt om verbetermogelijkheden te identificeren, uit te proberen en de succesvolle te behouden.
Met CI kunt u snel tastbare resultaten verwachten:
De continue verbeteringscyclus levert een gestage stroom van maandelijkse verbeteringen die kunnen worden geïmplementeerd. Een enkele cyclus kan variëren van een paar dagen tot een paar weken - afhankelijk van je uw sprintopstelling.
Continue verbetering is activiteit voor de lange termijn. We zijn zo overtuigd van de waarde die het met zich meebrengt dat we de eerste cyclus gratis aanbieden om het te bewijzen.
Onze aanpak is erop gericht om de verbetercyclus zo snel mogelijk op gang te krijgen.
We stemmen af op uw doelstellingen en de KPI’s en zorgen dat u daadwerkelijk in de goede richting gaat om uw bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Uw digitale en bedrijfsstrategie wordt gebruikt als input.
We maken een dashboard om uw product owners en managers te helpen bij het in de gaten houden van de resultaten.
We zullen vaak een gemengd team vormen met interne en externe leden in verschillende functies en afdelingen. SQLI heeft de capaciteit om de rollen te leveren die misschien niet beschikbaar zijn in uw organisatie. Dat zorgt voor de juiste expertise op het juiste moment.
Het team kan per cyclus verschillen afhankelijk van de benodigde expertise, bijvoorbeeld:
De afstemming tussen belanghebbenden en het prioriteren van verbeteringen op basis van de bedrijfswaarde.
Om zakelijke kansen en procesverbeteringen te ontdekken.
Om de analytics te beoordelen en dashboards te verfijnen.
Om te helpen bij het vinden van kansen, analyseren van resultaten en advies over UX verbeteringen.
Om schetsen of daadwerkelijke ontwerpen te maken die aan klanten kunnen worden getoond.
Het ontwikkelen en testen van mock-ups.
Voor advies over een toekomstbestendige oplossingsarchitectuur.
Door de UX Consultant en de Product Owner/Manager bij elke cyclus te betrekken, zorgen we ervoor dat kennis over uw oplossing en eerdere (succesvolle en niet-succesvolle) testen beschikbaar blijven voor teamleden. Ze zijn ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van elke cyclus.
- en blijf het uitvoeren!
25+ jaar e-commerce ervaring maakt ons zeer geschikt om Continuous Improvement met onze klanten uit te voeren. We gebruiken de beproefde aanpak van Google: PDCA. Dit resulteert in een groot aantal relatief kleine verbeteringen die met minimale impact kunnen worden uitgeprobeerd.
We gebruiken tools om zowel O-data (operationele data die vooral kwantitatief is) als X-data (ervaringsdata die vaak kwalitatief is) te verzamelen om inzichten te verschaffen.
Samen zetten we het proces op gang. De eerste verbetercyclus voeren we samen met uw team uit om onze teams kennis te laten maken en samen te beslissen over een manier van werken.
Van daaruit voeren we de cyclus voor u of samen met u uit.
Een typische PDCA-cyclus loopt met een maandelijkse frequentie. Afhankelijk van uw ambities kunnen we starten met 1 SQLI expert voor 1 dag per week.
Zodra het continue verbeterprocess draait, zal het team van SQLI elke cyclus:
✔︎
✔︎
✔︎
✔︎
PLAN - Impact-inspanningsanalyse, Prioriteren, Uitvoeringsplan
DO – Testen van verbetermogelijkheden
CHECK - Resultatenanalyse, Identificeer winnaars en verliezers
ACT - Rapportage over resultaten, update backlog
Klanten die samenwerken met SQLI om continu hun digitale product te verbeteren.
Digitale producten moeten continu verbeterd worden om concurrerend te blijven. Elke herhaling is gericht op bedrijfs- en/of klantresultaat. We voeren de cycli uit in blended teams.
Marinus Ames
Principal UX Designer
mames@sqli.com
Als u meer wilt weten over continue verbetering, blended teams en experience management in de praktijk, bekijk dan onze blogs en inzichten sectie.
Stimuleer customer value door continu verspilling te verwijderen of problemen op te lossen die wrijving veroorzaken.
Het doel is om de juiste mensen op het juiste moment binnen te hebben. Wij houden van co-creatie en samenwerking.
Hoe u datagestuurde ervaringen creëert waar klanten blij van worden.