Contact

CONTINU OPTIMALISEREN NA LIVEGANG 

202106_SQLI_ALL_rebranding_website_services_A-banner_0001_Gradient_9

HAAL MEER UIT UW E-COMMERCE-ACTIVITEITEN MET EEN CONTINU VERBETERINGSPROCESS

Het is niet goed genoeg om de site van uw bedrijf om de paar jaar opnieuw te ontwerpen. U leert meer over uw klanten en hun behoeften door vele kleine aanpassingen die het leven voor hen gemakkelijker maken dan één grote platformverandering. Uw klanten zullen dit waarderen met conversie.

Wat is Continuous Improvement?

Continuous Improvement (CI) is een beproefde aanpak die wordt gebruikt om verbetermogelijkheden te identificeren, uit te proberen en de succesvolle te behouden.

Resultaten die u kunt verwachten

Met CI kunt u snel tastbare resultaten verwachten:

  • Stimuleer de verkopen - omdat meer waarde bieden meer conversie oplevert
  • Verwijder obstakels voor uw klanten - dat zal de klantervaring verbeteren
  • Weg met onnodige activiteiten - om uw operationele kosten te verlagen
  • Verminder afschrijvingen - door aan de verwachtingen van de klant en de concurrentie bij te blijven, verlengt u de levensduur van uw e-commerceplatforms en digitale catalogus
  • Verminder het klantverloop - omdat minder wrijving en meer waarde ervoor zorgen dat klanten terugkeren om bij u te kopen

Samen met uw team zetten we een continue verbetercyclus op en voeren die uit

De continue verbeteringscyclus levert een gestage stroom van maandelijkse verbeteringen die kunnen worden geïmplementeerd. Een enkele cyclus kan variëren van een paar dagen tot een paar weken - afhankelijk van je uw sprintopstelling.

De eerste verbetercyclus krijgt u van ons! 

Continue verbetering is activiteit voor de lange termijn. We zijn zo overtuigd van de waarde die het met zich meebrengt dat we de eerste cyclus gratis aanbieden om het te bewijzen.

Ons 3 stappenplan

Onze aanpak is erop gericht om de verbetercyclus zo snel mogelijk op gang te krijgen.

step1-2-3

202007_Osudio_Iconagraphy_Digital Product Strateg (1)
Stap 1

Samen bepalen we doelstellingen

We stemmen af op uw doelstellingen en de KPI’s en zorgen dat u daadwerkelijk in de goede richting gaat om uw bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Uw digitale en bedrijfsstrategie wordt gebruikt als input.

We maken een dashboard om uw product owners en managers te helpen bij het in de gaten houden van de resultaten.

202007_Osudio_Iconagraphy_Kick-off-1 (1)
Stap 2

Samen zetten we een blended team op

We zullen vaak een gemengd team vormen met interne en externe leden in verschillende functies en afdelingen. SQLI heeft de capaciteit om de rollen te leveren die misschien niet beschikbaar zijn in uw organisatie. Dat zorgt voor de juiste expertise op het juiste moment.

Het team kan per cyclus verschillen afhankelijk van de benodigde expertise, bijvoorbeeld:

Door de UX Consultant en de Product Owner/Manager bij elke cyclus te betrekken, zorgen we ervoor dat kennis over uw oplossing en eerdere (succesvolle en niet-succesvolle) testen beschikbaar blijven voor teamleden. Ze zijn ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van elke cyclus. 

202008_Osudio_Iconagraphy_PDAC
Stap 3

Voer de continue verbeteringscyclus uit

- en blijf het uitvoeren!

25+ jaar e-commerce ervaring maakt ons zeer geschikt om Continuous Improvement met onze klanten uit te voeren. We gebruiken de beproefde aanpak van Google: PDCA. Dit resulteert in een groot aantal relatief kleine verbeteringen die met minimale impact kunnen worden uitgeprobeerd.

plan-do-check-act

We gebruiken tools om zowel O-data (operationele data die vooral kwantitatief is) als X-data (ervaringsdata die vaak kwalitatief is) te verzamelen om inzichten te verschaffen.

Samen zetten we het proces op gang. De eerste verbetercyclus voeren we samen met uw team uit om onze teams kennis te laten maken en samen te beslissen over een manier van werken.

Van daaruit voeren we de cyclus voor u of samen met u uit.

WAT TE VERWACHTEN

Een typische PDCA-cyclus loopt met een maandelijkse frequentie. Afhankelijk van uw ambities kunnen we starten met 1 SQLI expert voor 1 dag per week.

Zodra het continue verbeterprocess draait, zal het team van SQLI elke cyclus:

✔︎

✔︎

✔︎

✔︎

PLAN - Impact-inspanningsanalyse, Prioriteren, Uitvoeringsplan
DO – Testen van verbetermogelijkheden

CHECK - Resultatenanalyse, Identificeer winnaars en verliezers

ACT - Rapportage over resultaten, update backlog

VRAGEN?

Marinus_Ames
Marinus Ames,
Principal UX Designer
 
Vertaalt bedrijfs- en klantbehoeften naar effectieve UI/UX parameters.
 

Ask Marinus

We deden dit voor

Klanten die samenwerken met SQLI om continu hun digitale product te verbeteren.

202002_Osudio_Pillar-page_Adidas-Black_logo_200x140
carlsberg_240-150_logo_black
202002_Oudio_Pillar-page_ForFarmers-Black_logo_200x140

Benieuwd wat we voor u kunnen doen?

Digitale producten moeten continu verbeterd worden om concurrerend te blijven. Elke herhaling is gericht op bedrijfs- en/of klantresultaat. We voeren de cycli uit in blended teams.

MarinusAmes


Marinus Ames
Principal UX Designer
mames@sqli.com

ONZE ARTIKELEN

Als u meer wilt weten over continue verbetering, blended teams en experience management in de praktijk, bekijk dan onze blogs en inzichten sectie.

continuousimprovement_380x240

CONTINUE VERBETERING

Stimuleer customer value door continu verspilling te verwijderen of problemen op te lossen die wrijving veroorzaken.

Lees verder in Engels→

blendedteam_380x240

BLENDED TEAMS

Het doel is om de juiste mensen op het juiste moment binnen te hebben. Wij houden van co-creatie en samenwerking.

Lees verder in Engels →

experience_man_380x230

EXPERIENCE MANAGEMENT

Hoe u datagestuurde ervaringen creëert waar klanten blij van worden.

Lees blog in Engels→