SQLI Background Gradient 3

Continu Optimaliseren na Livegang

Verbeter je digitale commerce via op data-inzicht gebaseerde continue verbeteringen en conversie-optimalisaties direct na je eerste productrelease.

Haal meer uit uw e-commerce activiteiten met een continu verbeteringsprocess

Het is niet goed genoeg om de site van uw bedrijf om de paar jaar opnieuw te ontwerpen. U leert meer over uw klanten en hun behoeften door vele kleine aanpassingen die het leven voor hen gemakkelijker maken dan één grote platformverandering. Uw klanten zullen dit waarderen met conversie.

Wat is Continuous Improvement?

Continuous Improvement (CI) is een beproefde aanpak die wordt gebruikt om verbetermogelijkheden te identificeren, uit te proberen en de succesvolle te behouden.

Resultaten die u kunt verwachten

Met CI kunt u snel tastbare resultaten verwachten:

  • Stimuleer de verkopen - omdat meer waarde bieden meer conversie oplevert
  • Verwijder obstakels voor uw klanten - dat zal de klantervaring verbeteren
  • Weg met onnodige activiteiten - om uw operationele kosten te verlagen
  • Verminder afschrijvingen - door aan de verwachtingen van de klant en de concurrentie bij te blijven, verlengt u de levensduur van uw e-commerceplatforms en digitale catalogus
  • Verminder het klantverloop - omdat minder wrijving en meer waarde ervoor zorgen dat klanten terugkeren om bij u te kopen

Samen met uw team zetten we een continue verbetercyclus op en voeren die uit

De continue verbeteringscyclus levert een gestage stroom van maandelijkse verbeteringen die kunnen worden geïmplementeerd. Een enkele cyclus kan variëren van een paar dagen tot een paar weken - afhankelijk van je uw sprintopstelling.

De eerste verbetercyclus krijgt u van ons! 

Continue verbetering is activiteit voor de lange termijn. We zijn zo overtuigd van de waarde die het met zich meebrengt dat we de eerste cyclus gratis aanbieden om het te bewijzen.

Ons 3 stappenplan

Onze aanpak is erop gericht om de verbetercyclus zo snel mogelijk op gang te krijgen.

 

Stap 1: Samen bepalen we doelstellingen

We stemmen af op uw doelstellingen en de KPI’s en zorgen dat u daadwerkelijk in de goede richting gaat om uw bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Uw digitale en bedrijfsstrategie wordt gebruikt als input.

We maken een dashboard om uw product owners en managers te helpen bij het in de gaten houden van de resultaten.

Stap 2: Samen zetten we een blended team op

We zullen vaak een gemengd team vormen met interne en externe leden in verschillende functies en afdelingen. SQLI heeft de capaciteit om de rollen te leveren die misschien niet beschikbaar zijn in uw organisatie. Dat zorgt voor de juiste expertise op het juiste moment.

Het team kan per cyclus verschillen afhankelijk van de benodigde expertise, bijvoorbeeld:

De afstemming tussen belanghebbenden en het prioriteren van verbeteringen op basis van de bedrijfswaarde.

Om zakelijke kansen en procesverbeteringen te ontdekken.

Om de analytics te beoordelen en dashboards te verfijnen.

Om te helpen bij het vinden van kansen, analyseren van resultaten en advies over UX verbeteringen.

Om schetsen of daadwerkelijke ontwerpen te maken die aan klanten kunnen worden getoond.

Het ontwikkelen en testen van mock-ups.

Voor advies over een toekomstbestendige oplossingsarchitectuur.

Door de UX Consultant en de Product Owner/Manager bij elke cyclus te betrekken, zorgen we ervoor dat kennis over uw oplossing en eerdere (succesvolle en niet-succesvolle) testen beschikbaar blijven voor teamleden. Ze zijn ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van elke cyclus. 

Stap 3: Voer de continue verbeteringscyclus uit - en blijf het uitvoeren!

25+ jaar e-commerce ervaring maakt ons zeer geschikt om Continuous Improvement met onze klanten uit te voeren. We gebruiken de beproefde aanpak van Google: PDCA. Dit resulteert in een groot aantal relatief kleine verbeteringen die met minimale impact kunnen worden uitgeprobeerd.

We gebruiken tools om zowel O-data (operationele data die vooral kwantitatief is) als X-data (ervaringsdata die vaak kwalitatief is) te verzamelen om inzichten te verschaffen.

Samen zetten we het proces op gang. De eerste verbetercyclus voeren we samen met uw team uit om onze teams kennis te laten maken en samen te beslissen over een manier van werken.

Van daaruit voeren we de cyclus voor u of samen met u uit.

Plan - Do - Act - Check

Een typische PDCA-cyclus loopt met een maandelijkse frequentie. Afhankelijk van uw ambities kunnen we starten met 1 SQLI expert voor 1 dag per week.

Zodra het continue verbeterprocess draait, zal het team van SQLI elke cyclus:

PLAN – Impact-inspanningsanalyse, Prioriteren, Uitvoeringsplan
DO – Testen van verbetermogelijkheden
CHECK – Resultatenanalyse, Identificeer winnaars en verliezers
ACT – Rapportage over resultaten, update backlog

Bekijk al onze diensten

We deden dit voor

Benieuwd wat we voor u kunnen doen?

Digitale producten moeten continu verbeterd worden om concurrerend te blijven. Elke herhaling is gericht op bedrijfs- en/of klantresultaat. We voeren de cycli uit in blended teams.

Neem contact op