Contact

EVENT STORM

202008_ALL_Osudio_banners_Event_storm_1440x390-01

ORGANISATORISCHE SILO'S AFBREKEN VIA BIG PICTURE WORKSHOP 

Halverwege het ontwerpen van een nieuwe fraaie digitale ervaring, struikelt u over een aantal onmogelijkheden die de ideeën van uw teams volledig in de war sturen. Dit zal resulteren in toenemende druk op het project, gefrustreerde ontwerpers en belanghebbenden op het hek. Klinkt bekend? 

Event storming voorkomt dit scenario door snel uw bedrijfsdomeinen te verkennen en knelpunten binnen uw organisatie te identificeren nog voordat u begint met bouwen. 

In elke organisatie is er altijd een enorme druk om snel te leveren en te verzenden. Zonder volledige informatie en ondersteuning van belanghebbenden zullen complexe zakelijke problemen echter nog steeds een van de grote showstopperszijn. Voor structureel succes zijn de inzet, inbreng en eigenaarschap van alle belangrijke belanghebbenden essentieel. 

Om (digitale) producten en diensten te creëren die werken, moet u nauw samenwerken met verschillende disciplines binnen en buiten uw team om alle relevante informatie op tafel te krijgen die de belangen en doelen van interne belanghebbenden weergeeft. De event storm is hiervoor een beproefde methode. 

Voordelen van een Event Storm

In een perfecte wereld is iedereen binnen uw organisatie op één lijn en werkt aan gedeelde doelen en doelstellingenHelaas is dit nooit het geval. 

202008_ALL_Osudio_banners_Event_storm_graphic_1440x450

Event storming zal u helpen met:

  • Identificeer kennis- en proceshiaten binnen de organisatie 
  • Volledig beeld van kansen en valkuilen in kaart brengen voor de implementatie 
  • Vroegtijdige ontdekkingen van kansen, zoals technologie- en procesverbeteringen 
  • Vroege ontdekkingen van beperkingen, zoals kennislacunes en afhankelijkheden van informatiestromen 
  • Organisatorische silo's doorbreken en gesprekken openen 
  • Inkoop van belanghebbenden mogelijk maken 


ONZE EENDAAGSE AANPAK

Event storming is een eendaagse workshop om snel te ontdekken wat er gebeurt in het zakelijke domein van een software-oplossing. Door een gemengd team van domeinexperts bij elkaar te brengen, worden bedrijfsprocesmodellering en requirements-engineering spannender en leuker. Met duidelijke stappen en gemakkelijk toe te passen regels, is het schema van de workshop heel eenvoudig.

Idealiter bestaat de deelnemersgroep uit alle benodigde disciplines op managementniveau, maar ook op operationeel niveau. Wij helpen u bij het kiezen van de juiste mensen. Doordat alle aanwezigen toegewijd zijn aan hun aanpak, laten ze de muren tussen hun expertise vallen en leveren ze waardevolle input.

Essentieel voor het hele proces is stevige moderatie, iets waar SQLI een expert in is. 

Dit hadden we moeten doen voordat we een nieuw digitaal initiatief startten. 

Eventstorm-clientphoto2Eventstorm-clientphoto3 4AE5637F-6903-45F4-8A70-D280EA1A3C97_1_105_cEventstorm-clientphoto

Agenda van de dag

De dag bestaat uit vier hoofddelen:

scope3
Deel 1

Scoping

We trappen af met de scope en het doel van de dag. 

big picture
Deel 2

Het grote plaatje

We brengen het scoped proces van begin tot eind in kaart volgens een paar regels. 

narrate01
Deel 3

Vertellen

Storytelling met kansen en valkuilen.

202007_Osudio_Iconagraphy_Roadmap & Plan-1
Deel 4

Afronden

We bepalen de vervolgstappen en brengen de belangrijkste conclusies in kaart.

WAT TE VERWACHTEN

Vanuit strategisch oogpunt is een dag event storming te vergelijken met een snelkookpan. Door alle benodigde expertise en disciplines van uw organisatie minimaal één dag in één fysieke ruimte te verzamelen, wordt begrip tussen mensen en disciplines snel gedeeld en verbeterd.

Essentieel voor event storming is een open houding, eerlijkheid en coöperatief gedrag.

Klanten ervaren de 1-daagse Event Storm Big Picture workshop met SQLI als leuk, eye-opening en "iets dat we hadden moeten doen voordat we een nieuw digitaal initiatief starten".

✔︎

✔︎

✔︎

✔︎

✔︎

Niet ontdekte organisatorische inzichten in één dag

Onthul de belangen en doelen van belanghebbenden

Op één lijn komen: afstemming met belanghebbenden

Duidelijke volgende stappen

Facilitering door ervaren Event Storm Consultants door SQLI

Het concrete resultaat van een event storm kan relatief eenvoudig en beknopt zijn. In sommige gevallen volstaat een A4 met een tekening van de benodigde IT-architectuur.

De Event Storm is oorspronkelijk gemaakt door Alberto Brandolini. Lees meer over zijn werk op zijn website
www.eventstorming.com.

VRAGEN?

202002_Osudio_ALL_website_contact_person_310x205_Mark (1)
Mark Blockhuys,
Managing Director
 

Ask Mark

Select clients

Our Ecommerce and Event Storm Consultants facilitated a multitude of Event Storm Big Picture workshops for clients such as:

Digipolis_240-150_logo_black(1)
Fontem_ventures_240-150_logo_black(1)
Viking_240-150_logo_black(1)

Benieuwd wat we voor u kunnen doen?

Een Event Storm is een gemakkelijk en snel startpunt om u te helpen uw hoogste prioriteiten te identificeren bij het maken van slimme e-business keuzes. Zet onze consultants in als challengers voor uw bestaande processen, maar ook voor uw manier van werken en oplossingslandschap. Zo bent u klaar voor de volgende mijlpalen van je roadmap.

Het begint allemaal met een simpele e-mail. Stuur ons een e-mail en we kijken ernaar uit om u verschillende gebruiksscenario's te laten zien.

202002_Osudio_ALL_website_contact_person_310x205_Mark (1)


Mark Blockhuys
mblockhuys@sqli.com

ONZE ARTIKELEN

Als u meer wilt weten over Event Storm in de praktijk, bekijk dan onze blogs en inzichten.

202002_Osudio_ALL_website_blog_highlights_event_storm_380x230

Muren afbreken met een storm

[BLOG] Verken snel bedrijfsdomeinen en identificeer knelpunten binnen uw organisatie. 

Lees verder in Engels →
Article_Pillar-page_Understand-digital-strategies-fail_380x230_DD

Waarom uw digitale strategie faalt

Ontdek hoe u veelvoorkomende valkuilen kunt vermijden en met succes acquisitie en retentie kunt vergroten.

Lees verder in Engels
microservices_380x240

Microservices: een paradigma-verschuiving 

[WHITEPAPER] Wat zijn microservices, de voordelen en hoe te beginnen? 

Lees verder in Engels