Als u al meerdere software-implementaties achter de rug heeft, hoeven we u niet te vertellen dat de resultaten sterk kunnen verschillen. Het is algemeen bekend dat verkoopverhalen op hoog niveau de finesse en het detail missen die nodig zijn om de toegevoegde waarde van deze softwareproducten voor uw bedrijf helder te maken. Het einddoel is echter duidelijk; u wilt een solide MDM/PIM-oplossing om meer waarde uit uw data te halen. Maar als je succes wilt behalen, dan moet er door uw organisatie actief worden deelgenomen aan het implementatieproces. Dit betekent input leveren, beslissingen nemen, de resultaten evalueren, leren en niet bang zijn om veranderingen door te voeren wanneer dat nodig blijkt.
Wanneer u begint met het implementeren van nieuwe software, is 'gewoon' het installeren van de software, het samenstellen van de configuratie en het in gebruiknemen ervan nog maar het begin. De technische kant is natuurlijk enorm belangrijk, maar we willen het belang onderstrepen van het veranderen van de mindset binnen het bedrijf bij het introduceren van een MDM/PIM oplossing in uw bedrijfsecosysteem. Onze ervaring heeft ons geleerd dat de manier waarop de mensen in uw teams zich aanpassen aan de nieuwe software net zo belangrijk is als de implementatie ervan.
SQLI kan uw bedrijf helpen met het ontwikkelen van uw Data Quality Business case, waarbij we samen alle mogelijke opties en valkuilen verkennen. Dit omvat:
We zullen u helpen om duidelijk te definiëren hoe uw initiatief om productgegevens te verbeteren de bedrijfsdoelstellingen kan ondersteunen en de afstemming tussen business en IT kan versterken. De beoordeling gebruikt uw bestaande toestand als basis, levert harde feiten voor uw besluitvorming, stelt maatregelen voor om de gegevenskwaliteit te inspecteren en bepaalt de reikwijdte en beste aanpak voor dit streven.
We volgen de SCRUM-methodologie, maar aangepast aan de specifieke kenmerken van een MDM/PIM-implementatie en zorgen ervoor dat het team over de kennis en vaardigheden beschikt om het project met succes op te leveren. Deze opzet vereist ook actief uw inbreng, dus de product owner moet vanuit uw organisatie komen. Het moet iemand zijn die de wensen van de belanghebbenden begrijpt, de taken weet te prioriteren en mandaat heeft om beslissingen te nemen. Het SQLI implementatie team bestaat uit een business consultant, functionele en technische applicatie consultants en een project manager. Dit zorgt ervoor dat u betrokken bent bij elke stap van de implementatie; van het bepalen van de prioriteiten, het samenstellen van de sprints, en actief werken aan de volgende sprint, tot het testen van wat er wordt opgeleverd.
Alle tools binnen SCRUM worden gebruikt om de voortgang van de sprints van 3 of 4 weken te laten zien. Op deze manier zie je het product tot leven komen tijdens een demo, krijg je inzicht in de richting die het opgaat en kun je waar nodig wijzigingen aanbrengen.
Tijdens de implementatie zullen een of meer teamleden gebruikersacceptatietests uitvoeren om ervoor te zorgen dat de implementatie aan alle vereisten voldoet. Uitgebreider testen is natuurlijk ook mogelijk, maar de waarde ervan moet worden besproken en bepaald als onderdeel van een mastertestplan.
Uw UAT-collega kent de data het beste en heeft het gebruik en de prioriteiten besproken met de product owner. Dit geeft u de kans om het systeem te leren kennen, wat training te volgen en uzelf vertrouwd te maken met de nieuwe opzet en manier van werken. Als u vanaf het begin betrokken bent, voorkomt u ongewenste verrassingen en krijgt u een duidelijk beeld van hoe en waarom dingen op een bepaalde manier worden gedaan.
Wanneer u de laatste paar sprints van dit project nadert, moet er een plan worden gemaakt dat het go-live-proces dekt. Alles moet naar het productiesysteem worden verplaatst, uitgebreid worden gecontroleerd en in gereedheid worden gebracht. U kunt kiezen voor een zachte go-live met een kleiner team, het nieuwe systeem parallel aan het oude laten lopen of gewoon voor een harde overstap naar het nieuwe systeem. De beste manier hangt af van uw huidige situatie en we zullen u helpen uw go-live plan zo optimaal mogelijk op te stellen.
The SQLI Group is a platinum solution partner specialised in Magento Commerce. Within the SQLI group we have successfully launched multiple complex projects while adopting the latest Magento technologies.
SQLI heeft meer dan 30 jaar ervaring met E-commerce. We geven workshops, begeleiden persoonlijke interviews en duiken samen met u als 1 team diep in jouw oplossing. We hebben mensen met ervaring in alle aspecten van MDM/PIM, waardoor we u kunnen begeleiden naar een uitgebreid 360°-beeld van uw huidige databeheer aanpak. Aan het einde van de Audit & Advies presenteren we de resultaten in een formeel document, inclusief een managementsamenvatting en een duidelijke feitenlijst met onze aanbevelingen om het meeste uit uw MDM/PIM-oplossingen te halen. Wij hechten waarde aan langdurige partnerschappen, ons doel is om uw bedrijf te helpen hun doelen te bereiken! Het aanbod Audit & Advies helpt u daarbij.
At Osudio, we craft digital experiences that define the success of great brands. Our vision is to create a diverse world filled with authenticity. To craft digital experiences that people love and talk about – making great brands shine.
Digital is in our DNA. We started designing and building websites in the 90’s, so this is no exaggeration. Since then, we’ve matured into a full service agency, but we never lost our focus on e-business. In 2017, we joined the SQLI group.
Get in touch to discuss how we can drive your digital success.
Steven Coymans
Head of E-commerce
steven.coymans@osudio.com
GEBRUIK HET ONDERSTAANDE FORMULIER OF STUUR EEN. BERICHT NAAR MARCO VIA MTJONGATJOE@SQLI.COM
Levert solide data management strategie oplossing voor merken als Kaemingk.
Als u meer wilt weten over gegevensbeheer, vindt u hieronder inzichten:
Hoe u één enkele bron van gegevenswaarheid creëert voor uw klant-, product- en stamgegevens.
Hoe u de business case voor Master Data Management bouwt in 8 stappen met Gartner's Framework
Verhoog de winstgevendheid tot 12% door uw datasilo's te doorbreken. Uitvinden hoe?