ForFarmers

Versnellen van B2B-Commerce

Verbetering en ontwikkeling van het b2b-commerce platform voor ForFarmers met SAP CX.

ForFarmers

Als een van de toonaangevende internationaal opererende diervoederbedrijven onderscheidt ForFarmers zich met een Total Feed oplossing voor zowel biologische als conventionele veehouders.

ForFarmers is trots op haar vermogen om boeren te helpen hun bedrijf tot een succes te maken. Door zij aan zij met boeren samen te werken, levert ForFarmers echte voordelen op: meer rendement, gezonder vee en meer efficiëntie. Dit wordt bereikt door het bieden van op maat gemaakte en Total Feed-oplossingen en een gerichte aanpak met specialistische en deskundige ondersteuning.

Met een afzet van circa 10 miljoen ton diervoeder per jaar is ForFarmers marktleider in Europa. De onderneming is actief in Nederland, Duitsland, België, Polen en het Verenigd Koninkrijk. ForFarmers heeft circa 2.500 medewerkers. In 2020 bedroeg de omzet circa € 2,4 miljard.

“SQLI heeft ForFarmers geholpen een nieuw klantgericht eBusiness-platform te ontwikkelen. Met de succesvolle marktimplementatie van het nieuwe platform kan ForFarmers zich weer een positie verwerven tussen de eBusiness koplopers in de markt”

Hans Hulzebosch IT Business Partner at ForFarmers

De Situatie

De visie van ForFarmers is om de leidende speler te zijn in oplossingen voor boeren. Digitalisering in de landbouw is duidelijk de toekomst, dus ForFarmers is vastbesloten om op dat gebied uit te breiden en verder te professionaliseren.

De Uitdaging

De uitdaging was om met technologie het zakendoen met ForFarmers gemakkelijker te maken.

Naast een bestaand e-Business-portaal vertrouwde ForFarmers nog steeds op andere traditionele besteloplossingen, zoals fax, telefoon en persoonlijke bezoeken om met boeren te communiceren.

Ze wisten dat een nieuw digitaal platform hun bedrijf naar een nieuw niveau zou kunnen tillen en hun positie onder de e-Business koplopers in de markt zou kunnen heroveren

Wat we deden

  • Advies
  • Digitaal productontwerp
  • Ontwikkeling van e-commerce platform
  • Klantbetrokkenheid
  • Continue optimalisatie
  • Kwaliteitswaarborging

DE OPLOSSING

Verbetering en ontwikkeling van het e-commerce platform

SQLI gebruikte het prototype van ForFarmers als uitgangspunt om een bestelplatform te creëren en te ontwerpen op basis van SAP CX, dat werkte als een complete e-commerce oplossing. De oplossing is geïntegreerd met het huidige ERP-systeem voor een stabiele, duurzame oplossing die op alle markten kan worden toegepast.

SQLI's ontwikkelteam in Valencia onderhield continu contact met het ForFarmers-projectteam en bood specialistische kennis, tactische expertise en stond klaar om te helpen met eventuele problemen.

SQLI's design team in Amsterdam en België bood advies over bedrijfs- en gebruikerservaringen en visueel ontwerp om een eenvoudige koopervaring voor de boeren te creëren.

Branding flexibiliteit en schaalbaarheid

Als grote onderneming bereikt ForFarmers een breed scala aan markten en doelgroepen. Ze hadden een digitaal bestelplatform nodig waarmee ze deze verschillende markten konden bedienen en voor elk van hen een unieke digitale aanwezigheid konden bieden.

De wettelijke eisen en behoeften van hun Britse klanten zijn bijvoorbeeld anders dan die van hun Duitse. Evenzo hebben pluimveehouders andere behoeften en zorgen dan melkveehouders.

Het zou omslachtig zijn om al deze behoeften in één online bestelportaal te passen, bovendien zou de klantervaring eronder lijden.

    SQLI werkte met hen samen om dit aan te pakken en creëerde een platform dat verschillende branding kon ondersteunen om in elke regio en klantenbestand uit te rollen. Het team creëerde een white-label shop om de branding voor elke unieke regio en klantenbestand eenvoudig mogelijk te maken. ForFarmers kan indien nodig eenvoudig een rebranding aanbrengen zonder belangrijke kenmerken en functies te verliezen.

    Daarnaast is de strategie van ForFamers Build to Grow 2025. Ze zijn van plan hun expansie naar nieuwe markten en kernactiviteiten voort te zetten om groei te stimuleren. SQLI creëerde een schaalbaar platform waarmee ForFarmers zich kan blijven ontwikkelen naar nieuwe marketing en aanbiedingen. Hun digitale diensten kunnen meegroeien met hun bedrijf.

    Self-service voor customers

    Digitale selfservice is een functie die consumenten niet langer alleen maar willen, maar ook verwachten. In de B2B-wereld is het van cruciaal belang, aangezien de meeste bedrijven weinig tijd hebben en ze technologie nodig hebben om hun leven gemakkelijker te maken .

    Met het nieuwe e-commerce platform van ForFarmers kunnen klanten eenvoudig zelf bestellen, nabestellen, de orderstatus en mineraalinformatie controleren. SQLI introduceerde processen en gaf deskundig advies waardoor ForFarmers deze zelf-service voor boeren kon introduceren. Met de nadruk op de klantervaring en het gemak voor gebruikers, werd de zelf-service aantrekkelijker voor klanten die anders misschien zouden aarzelen om het te proberen.

    Continue Verbetering 

    Voor de digitale aanwezigheid was timing van cruciaal belang. Hoe eerder ForFarmers over een beter platform kon beschikken, hoe beter voor hun organisatie. Het team bouwde een Minimum Viable Product (of MVP) zodat ForFarmers snel de benodigde digitale aanwezigheid kon realiseren en daarmee meteen kon leren wat werkt en wat niet. Daar hield het echter niet op.

    SQLI werkte aan continue verbeteringen aan het MVP. Er zijn meer dan 50 essentiële functies en prestatieverbeteringen toegevoegd. Ze ontvingen feedback en inzichten van klanten en waardevolle analyses, zodat de toegevoegde functies zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn en het beste aansluiten bij de behoeften van hun boeren.

    Belangrijkste Resultaten

    • Groeiend aantal online bestellingen
    • Verschillende brandings voor verschillen klanttargets
    • Grotere groeimogelijkheden

    HABEN WIR IHR INTERESSE GEWECKT?

    Neem contact op om te bespreken hoe we uw digitale succes kunnen stimuleren.

    Neem contact op