Contact

EEN GLOBAL E-COMMERCE PLATFORM MET SAP CX

202007_Osudio_ALL_banners_MIELE_A-banner_1440x450_light

MIELE

Miele is 's werelds meest vooraanstaande leverancier van hoogwaardige huishoudelijke apparaten voor de keuken, wasgoed en vloeronderhoud. Daarnaast bieden ze vaatwassers, wasmachines en droogtrommels aan voor commercieel gebruik, evenals apparaten voor de opwerking van medische instrumenten en laboratoriumbenodigdheden ("Miele Professional"). Miele wordt in ongeveer 100 landen vertegenwoordigd door eigen verkoopmaatschappijen of importeurs. Wereldwijd werken 20.098 mensen voor Miele, waarvan 11.225 in Duitsland.

 

DE UITDAGING

In lijn met het motto "Immer besser" investeert het traditionele merk voortdurend in zijn digitale aanbod en ondersteunt het daarmee de verkoop, terwijl het tegelijkertijd de klanttevredenheid verbetert en de merkloyaliteit vergroot met een consistente en innovatieve uitstraling. Om dit uitdagende doel te bereiken, was een centraal, toekomstbestendig platform nodig dat alle e-commerce-activiteiten van Miele wereldwijd ondersteunt. Na een uitgebreid selectieproces koos Miele voor SQLI als implementatiepartner op lange termijn voor dit digitaliseringstraject.

Het uitbreiden van bestaande infrastructuur binnen een bedrijf ter grootte van Miele was een complexe en uitdagende taak. De SAP ERP- en CRM-software, in combinatie met andere niet-SAP-softwareoplossingen die al in gebruik zijn, vereiste een compatibele en toekomstbestendige oplossing die de wereldwijde vereisten over alle digitale kanalen zou ondersteunen.

DE OPLOSSING

Miele koos voor SAP CX Commerce als wereldwijd platform en voor SQLI met zijn jarenlange SAP CX-ervaring als advies- en implementatiepartner. Voor een makkelijke aansluiting op andere, reeds gebruikte Miele-oplossingen en -diensten, vormt SAP CX Commerce-platform een belangrijke pillar van de digitale transformatie. Om de volledige performance en ondersteuning van SAP CX mogelijk te maken, koos Miele voor hosting in de CX Cloud. Hierdoor past de oplossing perfect in het Miele software-ecosysteem. De afgelopen maanden heeft SQLI de integratie van SAP CX succesvol geïmplementeerd.

Gebruiksvriendelijkheid staat bij Miele hoog in het vaandel, bij Miele werkt het kortweg "Immer besser". Hier bij SQLI doen we ons best om deze focus op de klant voort te zetten met digitale aanbiedingen.

Rudolf Bäumer
Program Manager, SQLI

MIELE-divider-1

DE VOORDELEN

Miele kan zijn wereldwijde e-commerce-initiatieven efficiënt beheren, zich direct aanpassen aan de veranderende behoeften van zijn klanten en heeft alle kans om de verkoop te verhogen. Als eerste land is de Denemarken online shop in juli 2018 succesvol live gegaan. Andere landen zullen in de komende maanden volgen.

Meer weten over deze case? 

Neem contact met ons op
Diensten

DRIVING
E-COMMERCE

Ontwikkeling en implementatie van bewezen e-commerce platforms. Meet en verbeter bedrijfsprestaties.

Meer informatie →
Diensten

DIGITAAL CONSULT

E-business stimuleren met een solide digitale strategie en roadmap.

Meer informatie →

LEES MEER

Over onze e-commerce en digitaal consult diensten