Contact

B2B ENGAGEMENT PLATFORM

202007_Osudio_ALL_banners_Carlsberg_A-banner_1440x450_light

CARLSBERG

Carlsberg is een van de grootste en meest iconische bierbrouwers ter wereld. Hun producten worden verkocht in meer dan 140 landen en hun immense merkenportfolio omvat merken als Carlsberg, Kronenbourg, Grimbergen en Tuborg.

De visie van Carlsberg is om de leider op het gebied van ‘digital’ te worden binnen de bierbrouwindustrie en van een 'bierleverancier'-relatie naar een 'partnerrelatie', waar wordt samengewerkt. Op deze manier kan Carlsberg nauwer samenwerken met hun partners, groeien en zaken doen met wederzijds succes.

Dit wordt gedreven door de wens om de klanten van hun klant beter van dienst te zijn - het versterken van dit partnerschap helpt om verdere innovatie te stimuleren. SQLI is er trots op al meer dan 5 jaar een belangrijke partner te zijn bij het ondersteunen van de digitale transformatie van Carlsberg. Zo hebben we Carlsberg geholpen met de overgang van project naar product, naar digitaal ecosysteem.

"SQLI daagde onze kernovertuigingen van een digitaal platform uit en hielp ons een strategie voor klantbetrokkenheid te definiëren, waarmee we ons kunnen onderscheiden en succesvol kunnen zijn in dit digitale tijdperk."

Mark Dajani
CIO, Carlsberg Group

DE UITDAGINGEN 

Carlsberg koos SQLI om hun digitale transformatieproces te begeleiden. Daarbij werd de vraag gesteld: hoe verplaats je een traditionele B2B-klantrelatie naar een zakelijke partnerrelatie via een digitale engagementstrategie?

SQLI zorgde voor de implementatie en breidde de technische migratie uit, waardoor het platform van een klassiek B2B-orderportaal werd ontwikkeld tot een boeiende ervaring. Dit bood aanzienlijk meer flexibiliteit om zich aan te passen aan lokale marktvereisten en uit te rollen over meerdere merken en landen, waardoor de stem van het bedrijf en de klant samenkwamen.

WAT WE HEBBEN GEDAAN:

✔︎ E-commerce ontwerp
✔︎ Front- & Back-end ontwikkeling
✔︎Kwaliteitsborging
✔︎ Bewaking
✔︎ Uitrollen naar geselecteerde landen in de EU en Azië
✔︎ Commerce stimuleren – ondersteuning bij het succesvol opzetten van de digitale commerce activiteiten

Lees hier meer over onze e-commerce diensten

HOOGTEPUNTEN VAN DE CASE:

✔︎ Het mogelijk maken van flexibiliteit, schaalbaarheid, gereedheid voor de toekomst in een Enterprise-omgeving
✔︎ Uniforme, sterke lokale merken ingeschakeld
✔︎ Ervaar commerce

Carl's Shop Carlsberg

DE OPLOSSING

FLEXIBILITEIT, SCHAALBAARHEID EN TOEKOMSTGEREEDHEID IN EEN ONDERNEMINGSOMGEVING

Carlsberg verzocht SQLI om hun digitale transformatieproces te begeleiden. Van value proposition tot ontwikkeling van het B2B-engagement- en commerceplatform, digitale strategie; ontwerp en ontwikkeling werden binnen één verenigd project afgehandeld. SQLI nam een SAP Hybris-implementatie over en breidde de technische migratie uit naar UX en Engagement. In verschillende landen en de meerdere merken van Carlsberg werden de zakelijke stem en de stem van de klant samengebracht in een agile omgeving.

Het digitale product is in eerste instantie opgezet inclusief SAP CX commerce en Sitecore engagement. Deze koppeling vormde de basis van een meer toekomstbestendige Micro Services-georiënteerde architectuur waarin een gemengd team het bereik en de diepte van het platform continu uitbreidt. Het huidige cross-functionele digitale team bestaat uit zowel SQLI als Carlsberg digital talent, die samenwerken om boeiende klantervaringen te bieden in alle markten waarin Carlsberg actief is.

STERKE MERKEN EENVORMIG GEFACILITEERD

SQLI heeft een proces opgezet waarmee Carlsberg het ecosysteem kan introduceren op de markten van verschillende landen binnen de EU en Azië, bij verschillende lokale heldenmerken naast Carlsberg, zoals Feldschlossen (CH) en Sinebruchoff (FI). In nauwe samenwerking met de bedrijven van elke markt heeft SQLI processen geïntroduceerd om de digitale roadmap voor het digitale commerceplatform te definiëren en te coördineren en daarnaast de zakelijke doelen en kpi's vast te stellen, en daarna de functies te selecteren op basis van de zakelijke doelen en statistieken.

We hebben ervoor gezorgd dat de gegevens tussen markten werden gedeeld, wat resulteerde in een gezonde concurrentie tussen markten en een snellere productaanpassing binnen de markten van het land mogelijk maakte. Dit hielp bij het versnellen van de uitrol in het algemeen.

Het resultaat is een digitaal ecosysteem dat verder gaat dan transacties en de klantrelaties versterkt. Het ondersteunt dus het streven van Carlsberg om hun klanten te begeleiden en te sturen, om zich aan te passen aan of te reageren op de steeds veranderende markt waarin ze actief zijn

EXPERIENCE COMMERCE

Klanten zijn steeds vaker op zoek naar inspirerende winkelervaringen die verder gaan dan het vinden van productgegevens, prijs en beschikbaarheid. Het digitale commerceplatform van Carl's Shop stelt klanten in staat hun horecabedrijf succesvol te maken, met uitgebreide en rijke inhoud zoals productverhalen, redactionele content en trainingen voor het succesvol runnen van hun bedrijf. Door deze inhoud kan Carlsberg een emotionele band met hun klanten opbouwen die de transactie overstijgt en relationeel en loyaler wordt.

Deze aanpak heeft bewezen een zichtbare groei van de netto-omzet per klant te laten zien (Carlsberg's Jaarverslag 2019).

CARLSBERG-divider-2

DE VOORDELEN

  • Betrokkenheid bij klanten vergroten
  • Sjabloonoplossing om alle markten te ondersteunen
  • Flexibiliteit in het stimuleren van commercie en het creëren van ervaringen
  • Koppelingen met andere marketinggestuurde oplossingen, zoals e-mailmarketing.
  • Verhoog de omzet door betere customer journeys, duidelijke promotiestructuur, rewards etc.

Meer weten over deze case? 

Neem contact met ons op
Diensten

DRIVING
E-COMMERCE

Ontwikkeling en implementatie van bewezen e-commerce platforms. Meet en verbeter bedrijfsprestaties.

Meer informatie →
Diensten

EXPERIENCE PLATFORMS

Trek klanten aan en behoud ze met de juiste engagementstrategie en het digital experience platform.

Meer informatie →

LEES MEER

Over onze e-commerce en experience platforms diensten.